Το νούμερο ένα πρόβλημα είναι ότι μετά από δέκα χρόνια χρήσης τους η μπαταρία τους θα αποδίδει τόσο λίγο που ούτε η επισκευή θα συμφέρει ούτε η αντικατάσταση των χαλασμένων κελιών.
Κάποιοι εδώ θα πουν ότι αν εάν ενα χαλασμένο κελί στοιχιζει τώρα 800 ευρώ σε δέκα χρόνια θα στοιχίζει 200 ευρώ.
Εμ εκεί είναι που θα την πατήσουν όλοι πιστεύω γιατί και μετά από δέκα χρόνια πάλι 800 ευρώ θα στοιχίζει ίσως και χίλια.
Όλοι νομίζουν ότι επειδή είναι καινουρία τεχνολογία στοιχίζει ακριβά τώρα και θα γίνει φτηνή με το πέρασμα του χρόνου.
Αυτό που θα γίνει πιστεύω είναι το εξής.Τα ηλεκτρικά κάποια στιγμή θα είναι φτηνά λόγω επέλασης της κινας πχ με 20 χιλιάρικα αντί 30 θα αγοράζεις ηλεκτρικο αλλά θα πρέπει να ξέρεις ότι θα αγοράζεις ένα αμάξι μιας χρήσης με μπαταρία που θα πρέπει να σκάσεις μετά από κάποια χρονια πολλά λεφτά.
Με άλλα λόγια μπορεί να πέσουν οι τιμες των ηλεκτρικών αλλά όχι οι μπαταριες τους.
Πότε έπιασες πρώτη φορά στα χέρια σου κινητό και φορητό υπολογιστή;
Επειδή έχω πιάνω τέτοια σχεδόν 30 χρόνια θα σου πω ότι δεν έχεις ΚΑΜΙΑ ιδέα στο τι γράφεις.
Συγκρίνεις εκείνες τις συσκευές με τις σημερινές; Οι τότε μπαταρίες είχαν άλλη τεχνολογία πολύ χειρότερη. Πχ το Ericsson 388 βγήκε πριν 30 χρόνια στην αγορά και είχε μπαταρία NiMH στα 900mAh. Σήμερα ένα χρέπι Xiaomi Poco C61 που στην Ινδία έχει 75€ περιέχει μέσα του μπαταρία Li-Po 5000 mAh. Δηλαδή 5 φορές μεγαλύτερη. Και όχι μόνο αυτό. Αλλά σαν τεχνολογία δεν έχει καμία σχέση. Τότε οι μπαταρίες είχαν το φαινόμενο "μνήμης". Κάθε φορά που τις φόρτιζες αποκτούσαν ένα ελάχιστο "κενό" με αποτέλεσμα τα 900 να γίνονται πχ 899-898-897 κοκ. Μετά από αρκετούς κύκλους φόρτισης η μπαταρία ΔΕΝ κρατούσε καθόλου καθώς τα 900 είχαν γίνει 500. Γι' αυτό εξακολουθεί και υπάρχει η εντύπωση της φόρτισης με άδεια μπαταρία. Για να μπορείς τουλάχιστον να εκμεταλλεύεσαι το μέγιστο της μπαταρίας και να μην γεμίζεις τα "κενά" άσκοπα. Σήμερα δεν υπάρχουν αυτά τα προβλήματα.
Σήμερα οι μπαταρίες μπορούν και δουλεύουν στο max χωρίς πρόβλημα. Πχ τα τότε κινητά ή laptops δεν είχαν επουδενί την ισχύ των σημερινών. Αν βάλεις μια παλιά μπαταρία σε ένα σημερινό laptop θα σκάσει για πλάκα καθώς όταν ζητηθεί από τον επεξεργαστή μια απότομη αύξηση ισχύος στο Maya για rendering δεν θα μπορέσει να τροφοδοτίσει. Όμως με τις σημερινές μπαταρίες ένας επαγγελματίας μπορεί και δουλεύει για ώρες σε ultrathin λαπτοπ όπως το Macbook Air. Το έχεις δει πόσο λεπτό είναι; Όσο η οθόνη από τα παλιά που σου γράφω στην αρχή.
Το ίδιο θα γίνει και τώρα. Οι μπαταρίες ΑΝ ΚΑΙ ΌΤΑΝ χρειάζονται αλλαγή θα είναι τσάμπα. ΑΛΛΑ θα είναι τόσο παλιό το υπόλοιπο αυτοκίνητο που ΕΣΥ ΔΕΝ ΘΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΞΕΙΣ. Εδώ οι παραδοσιακοί κατασκευαστές και σου δίνουν 10 χρόνια εγγύηση. Γιατί το κάνουν; Διότι ξέρουν ότι ΚΑΝΕΝΑΣ δεν θα φτάσει τόσο μακριά. Σου λέει ότι κάποια στιγμή πριν την λήξη της εγγύησης θα την κάνεις την χαζομάρα και θα σε πετάξω έξω. Ή απλά θα το έχεις πουλήσει και δεν θα σε νοιάζει. Θα τα φορτωθεί ο επόμενος που θα πάρει το αμάξι κοψοχρονιά.
Και στα ηλεκτρικά θα γίνει το ίδιο. Πχ ποιος θα αγοράσει μεταχειρισμένο Tesla δεκαετίας; Ελάχιστοι. Όχι γιατί έχουν προβλήματα που θεωρείς με τις μπαταρίες αλλά περισσότερο διότι εξελείσσεται η τεχνολογία. Αν θυμάμαι καλά από την πρώτη γενιά έλειπαν κάποιοι αισθητήρες και δεν πήραν αναβάθμιση σε χαρακτηριστικά. Οπότε πάνε σε καινούρια. Αντίστοιχα με τα υπόλοιπα. Όταν μετά από 10 χρόνια θα έχεις επιλογή πλήρους αυτόνομης οδήγησης σε ένα ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΚΙΑ και αλλαγής μπαταριών σε ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό BMW τι θα διαλέξεις; Σκοτώνεις το BMW ώστε να το αγοράσει ο βλάκας ο κάγκουρας και αγοράζεις το νέο και ΠΟΛΥ καλύτερο όχημα.
Το ίδιο δεν γίνεται και τώρα; Πόσα αυτοκίνητα πολυτελείας κυκλοφορούν στην αγορά; Πολλά. Πόσα από αυτά είναι σωστά συντηρημένα. Ελάχιστα. Γιατί; Διότι ο αρχικός ιδιοκτήτης ΧΕΣΤΗΚΕ. Αγοράζει τη νέα MB για την κάβλα του και μόλις έρθει ο πρώτος λογαριασμός τη σπρώχνει στον κακόμοιρο που τον τρώει το γιαπί και θέλει να κάνει το κομμάτι του. Αλλά χρήμα για ανταλλακτικά γιοκ. Πάει μέρα παρά μέρα στο μαστρο-Μήτσο και αλλάζει κομμάτι κομμάτι ότι έχει χαλάσει.